Sektor Pengurusan Maklumat dan ICT

Isnin, 24 April 2017

Feed Display

Tiada URL suapan yang dinyatakan.


 

 

 Profil Sektor

 Sektor

  Sektor Pengurusan Maklumat dan ICT

 Ketua Sektor

  Puan Ruvia Sylvester

 Alamat

  Aras 7, Wisma Jabatan Pendidikan Negeri Sabah,
  Jalan Punai Tanah Likas,
  Poskod 88450
  Kota Kinabalu, Sabah
  Malaysia.

 Nombor Telefon

  088-537010 (Sambungan) 7448

 Nombor Faks   088-310726
 Laman Web   --
 Alamat E-mel Rasmi Sektor   Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

 

 Slogan

"BEYOND EXCELLENCE WITH ICT"

 

Objektif

  • Menyelaraskan program pengkomputeran Jabatan Pendidikan Negeri.
     
  • Membudayakan pengunaan Email Rasmi Kementerian Pendidikan dalam pengurusan dan pentadbiran, dan sumber komunikasi Jabatan Pendidikan Negeri.
     
  • Memberi sokongan kepada sistem aplikasi Kementerian Pendidikan Malaysia.
     
  • Kutipan data Sistem Pengurusan Sekolah (SPS).
     
  • Sokongan terhadap Sistem Aplikasi yang di implimentasi oleh Organisasi di bawah Kementerian dan Jabatan lain.
     
  • Menguruskan pemungutan data secara bersistematik secara atas talian (online).
     

 

 Fungsi

  • Mengurus, menyelaras dan memantau penyenggaraan perkakasan dan perisian ICT di Jabatan.
     
  • Mengurus, menyelaras dan memantau program ICT Kementerian di peringkat JPN/PPD/Sekolah.
     
  • Mengurus kutipan, memantau, mengumpul, menyimpan, menganalisis dan menjaga integriti data dan maklumat di peringkat Jabatan.
     
  • Mengurus, menyenggara dan menjadi urus setia Portal Rasmi Jabatan Pendidikan Negeri.

 

 

 

 

 

 

 

Piagam Pelanggan

 

Sektor Pengurusan Maklumat Dan ICT mengutamakan perkara berikut:-
 

  1. Memberi maklumbalas tepat terhadap semua permohonan rasmi (Unit Pengurusan Maklumat dan Unit Pengurusan Teknikal) dalam tempoh empat belas(14) hari waktu bekerja dari tarikh penerimaan;
     

  2. Melaksanakan aktiviti perolehan, penyenggaraan dan pelupusan bagi setiap perkakasan dan perisian ICT di JPN Sabah berdasarkan Tatacara Pengurusan Aset dan Prosedur kualiti yang berkuatkuasa;
     

  3. Melayani setiap pelanggan dengan mesra, sopan dan berbudi bahasa.

 


 
 
 
 
 
View My Stats